خرید کله پاچه تهران, خرید آبگوشت کله تهران, خرید سیرابی و شیردان تهران

خواص کله پاچه و سیرابی

کله پاچه و سیرابی با وجود اینکه بسیار خوشمزه و لذید و مقوی بوده لذا از آن دسته از غذاهایی میباشد که اگر بیش از حد مصرف شود برای سلامتی زیان آور است و باعث بالا رفتن کلسترول میشود.

خواص کله پاچه و سیرابی:

تاریخچه کله پاچه و سیرابی:

کله پاچه و سیرابی با وجود اینکه بسیار خوشمزه و لذید و مقوی بوده لذا از آن دسته از غذاهایی می‌باشد که اگر بیش از حد مصرف شود برای سلامتی زیان آور است و باعث بالا رفتن کلسترول می‌شود.

کله پاچه غذای محبوب و خوشمزه بسیاری از ایرانیان از قدیم تا به امروز بوده است. محققان نیز تایید کرده اند و حتی باستان شناسان ایرانی در طی چندین سال گذشته توانستند بقایای سر و پاچه های گوسفند را در ظرف های کاسه ای شکل بیابند که این بقایا مربوط به حدود سه هزار و هفتصد سال پیش می‌باشد.

کله پاچه علاوه بر ایران در کشورهای ترکیه و ارمنستان آذرباییجان و گرجستان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. واحدی که برای شمارش کله پاچه در طباخی های ایرانی استفاده میشود “دست” می‌باشد.

خواص کله پاچه و سیرابی:

در بین طرفداران کله پاچه عده ای هستند که فقط آب کله یا همون آبگوشت کله پاچه را دوست دارند. اگرچه آب کله پاچه نیز خواص بسیار زیادی برای بدن و رشد استخوان ها دارد.

در حقیقت تمام خواص کله پاچه را در آبگوشت کله میتوانید بیابید.

تمیز کردن و پاک کردن کله پاچه ممکن است برای بعضی ناخوشایند و دشوار باشد به همین جهت توصیه می‌کنیم کله پاچه های پاک شده از فروشگاه های زنجیره ای و قصابی های معتبر خریداری کنند.

هنگام خرید کله پاچه پاک شده حتما توجه داشته باشید کله پاچه ای که می‌خواهید خریداری کنید بوی نامطبوع یا رنگ غیر عادی نداشته باشد و حتما به تاریخ کشتار کله پاچه ها دقت کنید که تازه باشد و کشتار روز باشند.

پاک کردن و شستن کله پاچه و سیرابی:

قبل از طبخ کله پاچه و سیرابی ها حتما آنها را کامل و خوب و با دقت بشویید تا اثری از خون یا مو و پشم دام باقی نماند و کاملا تمیز شود.

برای پاک کردن نهایی کله پاچه می‌توانید از آب گرم و شعله برای کز دادن کله پاچه ها استفاده کنید. کز دادن کله باعث می‌شود بقایای موهای ریز که روی کله پاچه باقی مانده سوزانده شود و از بین برود و همچنین باعث لذیذتر شدن طعم کله پاچه ها بعد از طبخ آنها می‌شود.

بعد از تمیز کردن پشم و موی کله پاچه ها و کز دادن آنها حتما کله پاچه را نصف کنید و داخل آرواره ها را هم به خوبی تمیز کنید.

برای اینکه مطمئن شوید از قسمت پایین بینی کله آن را محکم به زمین بکوبید تا کرم کله بیرون بیاید البته درصورتی که کله پاچه پاک شده خریداری کنید کرم درون کله از قبل درآورده شده و نیازی به این کار نمی‌باشد.

در هنگام شستن کله پاچه این کار را با دقت حوصله انجام دهید به این صورت که از قسمت بینی با فشار زیاد آب وارد کنید تا آلودگی و مواد زائد از بینی و کله بیرون بیاید.
برای پاک کردن پاچه ها نیز باید حتما کیسه مویی که در زیر پوست شیار بین ناخن ها وجود دارد را خارج کنید.

کله پاچه غذای اصیل ایرانی:

کله پاچه و سیرابی بخاطر وجود پروتئین فراوان و همچنین انرزی فراوانی که به افراد میدهد می‌تواند سبب رشد و ترمیم سلول های بدن شود و همچنین برای رشد کودکان و نوجوانان بسیار لازم و ضروری می‌باشد.

اجزای کله پاچه و سیرابی :

پاچه: که از اجزای گوسفند بوده و کنار کله طبخ میشود بسیار لزج بوده و طبع معتدلی دارد. همچنین بسیار زود هضم میباشد و در عین حال کم چرب بوده و ملین نیز می‌باشد.
پاچه برای رشد و تقویت استخوان ها بسیار مناسب می‌باشد.

زبان در کله پاچه: زبان گوسفند گوشت بسیار لذیذی دارد و دارای ویتامین های گروه ب و مخصوصا ب12 می‌باشد.

مغز و چشم و بناگوش: مغز و چشم و بناگوش در کله پاچه از خوشمزه ترین قسمت های کله پاچه می‌باشد ولی به جهت چربی بالایی که دارند خوردن بیش از حد آنها برای افرادی که چربی خون دارند توصیه نمیشود.

فواید درمانی کله پاچه و سیرابی:

فواید درمانی پاچه (کله پاچه):

1- مناسب برای زخم های داخلی و شکستگی
2- افزایش شیر مادر
3- درمان پوکی استخوان
4- کنترل بیماری های فشار خون
5- پیشگیری از سکته قلبی و انواع سرطان

فواید درمانی زبان (کله پاچه):

1- مناسب برای خونسازی
2- بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
فواید درمانی سیرابی:
1- مبارزه با انواع سرطان
2- سرشار از آنتی اکسیدان
3- پرپشت کننده موها
4- افرایش قد
5- تقویت حس چشایی و بویایی
6- تولید کننده اسپرم سالم

خواص کله پاچه و سیرابی

خواص کله پاچه و سیرابی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.