خرید سیرابی و شیردان تهران

طبخ سیراب شیردان به روش ساده

سیراب شیردان و خواص آنها برای بدن

طبخ سیرابی شیردان به روش ساده:

 
سیرابی شیردان نوعی خوراکی است که از امعاء و احشای شکم حیوانات مختلفی بخصوص گوسفند که در مزرعه نگهداری می‌شوند تهیه می‌گردد و این غذا با اسامی سیراب شیردان، سیرابی ، سوپ سیرابی یا خورشت سیرابی نامیده میشود. ویتامین A یکی از ویتامین‌های لازم و ضروری جهت حفظ سلامتی بینایی محسوب می‌شود و سیرابی یکی از مواد غذایی  است که مملو از این ویتامین است، در نتیجه این ماده غذایی برای تقویت بینایی مفید است. به علاوه ویتامین A برای رشد مو، سلامتی پوست و دستگاه تنفسی و مبارزه با عفونت‌ها مورد نیاز است و سیرابی منبع بسیار خوبی از آن است. روی یک ماده معدنی بسیار موثر است و برای حفظ سلامتی و عملکرد‌های جسمی به اندازه آهن مهم و باارزش است.
طبخ سیرابی شیردان به روش ساده

امروز در طباخی قصر می خواهیم طرز تهیه سیرابی و شیردان را به شما همراهان آموزش دهیم. شاید سیرابی را همه دوست نداشته باشند و دلیل بیشتر آن هم این است که سیرابی بوی بسیار ناخوشایندی دارد. به همین دلیل طباخی قصر برای شما راهکاری را در نظر گرفته است که به راحتی بتوانید یک سیرابی خوش بو را در منزل تهیه کنید و آن را به عنوان صبحانه و یا عصرانه نوش جان فرمائید.

سیراب و شیردان به دلیل خواص فراوانی که دارد به خانم های باردار بسیار توصیه می شود تا آن را میل کنند. با آموزش و راه حل از بین بردن بوی سیرابی که طباخی قصر به شما می گوید مطمئن باشید که علاقه زیادی به این غذای خوشمزه پیدا میکنید و دوست دارید که حداقل هر دو هفته ای یکبار و ماهی یکبار حتما سیرابی را آماده کنید.

سیرابی به دلیل انرژی زیادی که دارد توصیه می شود در وعده صبحانه نوش جان شود. در اینجا همراه ما باشید برای طرز تهیه سیرابی و شیردان بازاری خوشمزه و خوش بو.

مواد لازم برای تهیه سیرابی و شیردان:

  • سیرابی و شیردان گوسفندی ۱ دست
  • نعنا خشک ۲ قاشق غذا خوری
  • سیر ۱ بوته
  • سرکه ۱ پیاله
  • آب به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه و دارچین به میزان لازم
    طرز تهیه سیرابی و شیردان بازاری
  • مرحله اول: سیرابی و شیردان گوسفندی
    برای تهیه سیرابی لازم است که سیرابی و شیردان را خوب پاک کرده تا پرز های اضافه اش گرفته شود و به مدت ۲-۳ ساعت در آب سرد بگذارید تا سیرابی و شیردان به خوبی در آب خیس بخورد و شسته شود.
  • مرحله دوم: پخت سیرابی و شیردان گوسفندی
    برای پخت سیرابی و شیردان، برای از بین بردن بوی زیادی که دارد فقط کافی است که سیرابی را با سیر و سرکه بپزید. سیرابی را در قابلمه بگذارید و به مقداری که روی سیرابی را آب بگیرد، آب بریزید. سپس سیر را پاک کرده و با پشت کارد له کنید و به همراه نعنا خشک و سرکه به سیرابی اضافه کنید و زمان دهید تا به مدت ۴-۵ ساعت سیرابی پخته شود.
  • مرحله سوم: پایان کار
    در ۲۰ دقیقه پایان پخت سیرابی ادویه ها را اضافه کرده و سپس سیرابی و شیردان پخته شده را در ظرف مورد نظر سرو بریزید و به همراه سیر ترشی و یا هر چاشنی دیگر نوش جان فرمائید.

نکات طلایی و مهم در تهیه سیرابی و شیردان

ادویه ها را در پایان پخت اضافه کنید زیرا اگر از ابتدا استفاده کنید با عث سفتی سیرابی می شود.
برای اینکه سیرابی خوشبو بجوشد از نعنا و سیر و سرکه استفاده کنید.
سیرابی به دلیل پرزهای زیادی که دارد باید حتما آن را خوب پاک کنید و در آب سرد بگذارید تا پرزهای باقی مانده اش را پس بدهد.
مدت پخت سیرابی هر چه بیشتر باشد بهتر است.
می توانید از زودپز برای پخت سیراب و شیردان نیز استفاده کنید.

طبخ سیرابی شیردان به روش ساده

نکات مهم در رابطه با سیراب شیردان:


برای این که بتوانید از سیراب شیردان گوسفند به عنوان یک غذای سالم و مفید استفاده کنید لازم است به برخی از نکات مهم در رابطه با آن توجه داشته باشید. نکته ی اول در رابطه با خرید آن است.

در هنگام خرید سیراب شیردان توجه داشته باشید که به هیچ وجه بوی تعفن ندهد، تغییر رنگ نداده باشد، تاریخ مصرف داشته باشد و در بسته بندی های مناسبی قرار گرفته باشد.

البته تهیه گوسفند زنده برای تهیه سیراب شیردان همواره بهترین گزینه است چرا که از سلامت آن مطمئن خواهید بود. البته در رابطه با خرید گوسفند هم لازم است توجه داشته باشید که آن را از مراکز معتبر تهیه نمایید. دام کالا یکی از بهترین و معتبرترین مراکز می باشد که می توانید با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.

نکته مهم دیگری که در رابطه با سیراب شیردان گوسفند وجود دارد مربوط به طبخ آن می باشد. بهتر است از انواع ادویه ها برای گرفتن بوی ضخم آن استفاده کنید.

استفاده از پیاز و سیر می تواند به بهتر شدن طعم این ماده ی غذایی کمک کند. با توجه به این که برای طبخ این غذا نیاز به مقدار زیادی نمک می باشد، بهتر است افرادی که دچار فشار خون بالا هستند در خوردن آن احتیاط لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.