خرید آبگوشت کله تهران, خرید کله پاچه تهران

خواص کله پاچه

خواص کله پاچه

خواص کله پاچه:

کله پاچه غذایی مقوی و پر کالری می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. مصرف به اندازه کله پاچه انواع ویتامین ها و آهن مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند.

ارزش غذایی کله‌پاچه:

حدود ۴۵۰ گرم کله‌پاچه حاوی ۱۸۹ کیلو کالری

صفر گرم کربوهیدرات

صفر گرم قند

۲۱ گرم پروتئین

۱۰ گرم چربی

صفر گرم نمک

صفر گرم فیبر است.

خواص کله پاچه:

۱. سلنیوم

کله‌پاچه که یکی از غذاهای محبوب ایرانیان می‌باشد که، حاوی ۲۲.۵ میکروگرم سلنیوم است و ۳۳ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ معدنی را برطرف می‌کند. ماده‌ معدنی ذکر شده از سلول‌ها در مقابل آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به تیروئید و درست عمل کردن آن کمک می‌کند.

۲. ویتامین B6

میزان ویتامین B6 موجود در کله‌پاچه ۰.۴۵ میلی‌گرم است؛ یعنی با خوردن کله پاچه ۲۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدنتان به ویتامین برطرف می‌شود. ویتامین B6 در تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سلامت ذهن و خون، کاهش خستگی و ضعف و کمک به داشتن موهای سالم کمک می‌کند.

۳. فسفر

کله‌پاچه ۸۰.۱ میلی‌گرم فسفر به بدن می‌دهد و ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی مغذی را رفع می‌کند. فسفر به سلول‌ها در درست عمل کردن کمک می‌کند و در تولید انرژی، کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و رشد اثرگذار است.

۴. کولین

با خوردن این غذای دلچسب ۴۷.۷ میلی‌گرم کولین دریافت می‌کنید و ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدنتان به این ترکیب برطرف می‌شود. کولین به کبد در درست عمل کردن کمک می‌کند و ممکن است سلامت سیستم قلبی و عروقی را افزایش دهد.

۵. کلسیم

غذای پرطرفدار ایرانی‌ها ۶۳ میلی‌گرم کلسیم دارد. این یعنی با خوردن آن ۷ درصد از نیاز بدنتان به کلسیم در روز رفع می‌شود. کلسیم برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است و به تولید انرژی، هضم و علمکرد بهتر عضلات کمک می‌کند.

۶. آهن

با خوردن کله‌پاچه ۰.۵۴ میلی‌گرم آهن دریافت می‌کنید؛ این یعنی با خوردن این غذا ۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدنتان به این ماده‌ی معدنی برطرف می‌شود. آهن در تقویت سیستم ایمنی بدن، تقسیم سلولی، شکل‌گیری گلبول‌های قرمز و کاهش خستگی و ضعف نقش دارد.

۷. زینک و ویتامین B12

از جمله دیگر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در کله‌پاچه می‌توانیم زینک (روی) و ویتامین B12 را نام ببریم که هر دو برای سلامتی بدن فواید متعددی دارند.

 

خواص کله پاچه

خواص کله پاچه

خواص کله‌پاچه به شرح زیر است:

۱. به افزایش سلامت پوست کمک می‌کند

کله‌پاچه منبع خوبی از ژلاتین به شمار می‌رود که در بدن به کلاژن تجزیه می‌شود. کلاژن ترکیب اصلی سازنده‌ی پوست به شمار می‌رود. این نوع پروتئین باعث می‌شود پوست سفت شود. علاوه بر این به پوست

خاصیت ارتجاعی می‌دهد. بدن به‌طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند، اما بعضی از عوامل می‌توانند تولید کلاژن را کاهش دهند.

یکی از این عوامل یائسگی است که باعث می‌شود زنان کاهش تقریبا ۳۰ درصدی تولید کلاژن را در بدن تجربه کنند. یک مطالعه روی ۶۹ زن که سنشان بین ۳۵ تا ۵۵ سال بود به این نتیجه رسید که مصرف کلاژن

هیدروسیلات ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. می‌توانید کله‌پاچه را به‌عنوان منبع عالی کلاژن در رژیم غذایی خود جای دهید.

۲. قدرت عضلانی را افزایش می‌دهد

کلاژن ممکن است به افزایش توده‌ و استحکام عضلانی در بزرگسالان کمک کند. محققان در یک مطالعه ۷۲ مرد که همگی یک برنامه‌ی ورزشی یکسان داشتند را به دو گروه تقسیم کردند و به گروهی مکمل کلاژن

و به گروه دیگر پلاسبو دادند. محققان به این نتیجه رسیدند که همه‌ی شرکت‌کنندگان در وضعیت عضلات خود بهبود را تجربه کردند، اما گروهی که کلاژن دریافت کردند، بهبود قابل‌توجهی داشتند.

۳. درد مفصلی را تسکین می‌دهد

تسکین درد مفصلی یکی دیگر از خواص کله‌پاچه به شمار می‌رود. محققان در یک مطالعه‌ی ۶ ماهه ۲۰۰ بیمار را که دچار درد عضلانی بودند به دو گروه تقسیم کردند و به گروهی مکمل کلاژن هیدروسیلات و به

گروه دیگر پلاسبو دادند. نتایج این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که مکمل کلاژن مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که پلاسبو دریافت کردند، کاهش درد مفصلی را تجربه کردند. نتایج این مطالعه نشانگر این

است که مصرف خوراکی کلاژن ممکن است به بعضی از افراد در درمان درد مفصلی کمک کند.

 

خواص کله پاچه

خواص کله پاچه

از دیگر خواص مصرف کله پاچه به شرح ذیل می‌باشد:

1- به بهبود سلامت ذهن کمک می‌کند.
2- حاوی هیالورونیک اسید است که پوست را مرطوب می‌کند. مواد معدنی موجود در این غذا برای سلامت و نرمی پوست لازم هستند.
3- حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان می‌شوند مبارزه می‌کنند.
4- به بدن کالری زیادی می‌دهد. کالری انرژی لازم بدن برای انجام فرآیندهای حیاتی را مهیا می‌کند.
5- از حساسیت‌ و اگزما پیشگیری می‌کند.
6- مشکلات قلبی و عروقی را درمان کرده و از قلب در مقابل سکته‌ی ناگهانی محافظت می‌کند.
7- یکی از ترکیبات موجود در کله‌پاچه به تجدید سلول‌های پوستی کمک کرده و پوست را سالم و شاداب می‌کند. این یعنی خوردن این غذا کدری پوست را برطرف می‌کند و ظاهر چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.
8- به هضم و افزایش حرکات روده کمک می‌کند.

طبق فرضیهٔ از پیش گفته شده، مصرف یک الی دو بار کله پاچه به ویژه پاچهٔ کله پاچه در ماه به تقویت بافت‌های غضروفی و عضلات مفاصل کمک بزرگی می‌کند زیرا پاچهٔ کله پاچه، کمترین میزان چربی و کلسترول را میان اجزای دیگر دارد و از ژلاتین بالایی برخوردار است.

بنابراین یکی از فواید کله پاچه تقویت عضلات و مفاصل است.

لازم به ذکر است که پاچه دارای آنزیم کیوتن (Q10) است که مکانیزم دفاعی سلول‌های بدن را در مقابل زخم و تخریب افزایش می‌دهد. بنابراین با مصرف پاچه می‌تواند فرآیند بهبود التهابات داخلی بدن را تسریع کند.
از دیگر فواید این بخش، می‌توان برای درمان یبوست، افزایش شیر مادر و رقیق کنندگی خون اشاره کرد.

تمامی خواص ذکر شده به عهده همان آنزیم کیوتن است که در پاچه به وفور وجود دارد.

می‌توان به این نتیجه رسید که افرادی که دارای شکستگی یا پوکی استخوان هستند، با مصرف یک الی دو بار پاچهٔ گوسفند در ماه می‌توانند فرآیند درمان و بهبود بافت‌های آسیب دیده را سرعت بخشند.

فواید کله پاچه:

زبان
از نظر علم تغذیه، بدن انسان در طول شبانه روز به ۳ واحد (۱۰۰ گرم) گوشت خالص نیاز دارد. از این منظر، ۱۰۰ گرم زبان کله پاچه دارای ۲۶۰ کالری است. این مقیاس در ۳ واحد زبان گاو به ۱۶۰ کالری کاهش می‌یابد.زیرا زبان گاو دارای کلسترول کمتری است.

طبع زبان گوسفند گرم و زبان گاو سرد است. بنابراین با توجه به طبع بدن خود باید این واحد غذایی را میل کنید.

اما نکتهٔ پر اهمیت در مصرف زبان کله پاچه، میزان بالای ویتامین B12 است. این واحد غذایی سرشار از انواع ویتامین B است. بنابراین یکی دیگر از فواید کله پاچه، خون سازی و تقویت عملکرد عصبی بدن است.

بناگوش

بناگوش گوسفند دارای بافتی ترکیبی متشکل از گوشت، چربی و غضروف است که نسبت به زبان چربی بیشتر و نسبت به پاچه ژلاتین کمتری دارد. بناگوش کله پاچه پس از پخت، بافتی لطیف و لذیذ دارد و این

طعم فوق‌العاده را مدیون بافت ترکیبی خود است.

می‌توان به این نتیجه رسید که بناگوش حاوی خانواده ویتامین B و آنزیم Q10 است که به تنهایی از عهدهٔ بهبود التهابات داخلی بدن، تقویت بافت‌های عصبی و استخوانی و نیز تنظیم فشار خون بر می‌آید.

اما باید به این نکته توجه داشت که مقدار کلسترول بالای این عضو از کله پاچه برای بیماران قلبی یا افرادی که دچار نقرس یا اسید اوریک بالا هستند، به هیچ عنوان مفید نیست. اما خوردن بناگوش کله پاچه توسط

افرادی که دچار بیماری‌های خاص نیستند، نه تنها مضر نیست بلکه یکی دیگر از فواید کله پاچه است.

 مغز و چشم

مغز کله پاچه، مضرترین قسمت کله پاچه است که متأسفانه بسیار لذیذ هم هست. زیرا به تنهایی دارای بالاترین میزان کلسترول بوده و برای افرادی که دارای چربی و فشار خون هستند اصلاً مناسب نیست.

خلوص و ازیاد کلسترول مغز گوسفند یا گاو به قدری زیاد است که به تنهایی با ۸ عدد زردهٔ تخم‌مرغ برابری می‌کند. بنابراین اگر به فکر سلامت بدن خود هستید، حتی‌المقدور سعی کنید از خوردن مغز کله پاچه صرف نظر کنید.

علاوه بر کلسترول، تری گلیسیرید موجود در این واحد غذایی موجب افزایش چربی خون و اختلال در پمپاژ قلب و افزایش سکتهٔ قلبی می‌شود.

خواص کله پاچه

خواص کله پاچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.